Stupili novi propisi u auto-školama
Juče je stupio na snagu novi pravilnik za obuku vozača, a iako su stručnjaci u prethodnim mesecima najavljivali da će to uticati na gašenje mnogih auto-škola, u novosadskim auto-školama kažu da nema razloga za brigu. Koje uslove moraju da ispune kako bi nastavili sa obukom vozača i da li će to uticati na cenu polaganja.
Prema rečima Aleksandre Palavestrić iz MUP-a Srbije, vozila za osposobljavanje kandidata za vozače B, C1,C, D1i D moraju biti opremljena protivblokirajućim sistemom kočenja tzv. ABS.
Takođe, auto-škole moraju imati prostor na poligonu gde će se izvoditi poligonska radnja – zaustavljanje i kretanje vozila sa usponom.
Novina je i da vozila moraju biti opterećena najmanje 30 procenata svoje nosivosti tokom praktične obuke i na ispitu. Radi se vozilima B, C, CE, DE kategorije.
Prema novom pravilniku, auto-škole moraju da obezbede prostor za skupove vozila, tj. za vožnju unazad sa skretanjem ulevo, odnosno udesno pod pravim uglom.
Od 25. oktobra sve auto-škole u Srbiji moraće da imaju poligon za praktičnu obuku kandidata.
Aleksandra Palavestrić navodi da poligon može da bude u vlasništvu auto-škole, ili da vlasnik auto-škole ima ugovor o zakupu ili rešenje o korišćenju.
Ukazala je da postoje poligonske radnje za autobuse, za D kategoriju, koje se i dalje mogu izvoditi na poligonu, ali i na nekom drugom prostoru, odnosno na autobuskom stajališetu, stanici.
„Mi smo dali predlog za izmenu pravilnika o dimenzijama prostora, tako da smo predložoli da saobraćajna traka bude od tri do tri i po metra“, istakla je Palavestrićeva.
Poligon može biti van grada, a polaganja u samom gradu.